Tabblad IV, Plan van Aanpak, Wens
4
Wens 4: Aanbesteder heeft de
wens, dat de door hem gevraagde advisering duurzaam wordt uitgevoerd. Geef op
max. één (1) A4 aan, hoe duurzaam uw advisering is. Beoordeeld wordt, de mate
van duurzaamheid van de advisering. Hoe duurzamer de advisering, hoe hoger de
score op dit gunningscriterium.
Uitwerking Wens 4
Wij bieden u, binnen de opdracht en binnen de door ons geoffreerde inschrijvingssom,
in het kader van duurzaamheid en (de) beste prijs-kwaliteitverhouding (BPKV), het
navolgende (1 t/m 5) aan:
1. Geen intake
Het nadeel van adviezen is doorgaans, dat er een intake met cliënt moet
plaats vinden. Dat is niet duurzaam. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van
energie, elektriciteit en/of fossiele brandstof, en (de) CO2-uitstoot e.d.
Wij zullen dan ook nimmer een intake doen. Dat is (dus) uiterst
duurzaam.
2. Geen telefoon
Het nadeel van adviezen is doorgaans, dat cliënt telefonisch te woord
moet (kunnen) worden gestaan. Een telefoon is niet duurzaam. Denk bijvoorbeeld
aan het gebruik van elektriciteit en/of aan het maken van de batterijen voor een
mobiele telefoon e.d.
Wij stoppen dan ook met vast en mobiel bellen. Dat is (dus) uiterst
duurzaam.
3. Geen moeite en energie
Het nadeel van adviezen is doorgaans, dat ze de nodige moeite en
energie van onze adviseurs kosten. Dat is niet duurzaam. Denk bijvoorbeeld aan
(de) CO2-uitstoot e.d.
Wij stoppen dan ook met het steken van moeite en energie in onze adviezen.
Dat is (dus) uiterst duurzaam.
4. Geen adviezen
Het nadeel van adviezen is doorgaans, dat ze ook energie van de cliënt
kosten. Dat is niet duurzaam. Denk aan (de) CO2-uitstoot e.d. Verder worden
adviezen doorgaans uitgeprint. Dat is ook niet duurzaam. Denk bijvoorbeeld aan
het gebruik van energie, (de) CO2-uitstoot, het gebruik van papier, de gevelde
bomen e.d.
Wij gaan in onze aanpak ver! Wij stoppen namelijk met het geven van adviezen.
Dat is (dus) uiterst duurzaam. Niet alleen in verband met het niet meer printen,
maar ook omdat zodoende ook geen gebruik hoeft te worden gemaakt van onder meer
computers, en omdat wij de CO2-uitstoot van onze adviseurs en uw medewerkers dusdanig
beperken en/of reduceren. En u betaalt daarbij niks extra’s.
Wij durven dan ook te stellen: “Onze advisering, een hele zorg minder!”
5. Eén factuur
U krijgt slechts één (1) maal per kalenderjaar (aan het begin) een factuur
van ons ter zake de volledige jaarwaarde van de adviesopdracht (zie onze inschrijvingssom
exclusief komende indexeringen).
Dat is uiterst duurzaam, want anders krijgt u 12 maal per jaar (maandelijks)
een factuur van ons, die u zeer waarschijnlijk ook 12x gaat uitprinten, hetgeen
niet duurzaam zou zijn. Denk onder meer aan energieverbruik, (de) CO2-uitstoot,
gebruik van papier, gevelde bomen e.d. Eenmaal per jaar factureren is voor u (dan)
ook een
hele zorg minder.
Afrondend
Wij hopen dat onze aanpak aanspreekt. Wij hebben er alle vertrouwen in,
en zien uit naar de opdracht.
Niet voor niets is ons bedrijfsmotto: “Duurzamer voor hetzelfde geld”!
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
BeantwoordenVerwijderen