Rechtbank Limburg 9 oktober 2018, ECLI:NL:RBLIM:2018:9892:
4.15. [eiser]
heeft extra entertainment evenwel om hem moverende redenen bewust niet
aangeboden. Het paste volgens hem niet in de sfeer van de kerstmarkt. [eiser]
verwijst naar ervaringen uit het verleden (nr. 28 pleitnota), waarover hij ter
zitting verklaarde dat sprake zou zijn van slechte doorstroming van bezoekers
en hij memoreerde het feit dat het podium lastig te ontruimen zou zijn, omdat
het werd gebruikt als zitplaats.
Wel heeft [eiser] ook nieuwe producten aangeboden, zij
het met grote terughoudendheid: [eiser] geeft aan met zoveel woorden “wij plaatsen geen extra voorziening voor het
verkopen van kleine etenswaren” (pagina 3 van 9, productie 5,
inschrijving), maar stelt bij wijze van post scriptum voor “als u dat wenst” dat hij wel bereid is “twee foodtrucks op het buitenplein te
(laten) exploiteren” (pagina 4 van 9, productie 5).
4.16. De
voorzieningenrechter is van oordeel dat als men bewust en weloverwogen geen
gebruik maakt van de mogelijkheden die de offerteaanvraag biedt om bepaalde
categorieĆ«n producten of diensten “extra” aan te bieden, dan wel deze
mogelijkheden slechts zeer summier uitwerkt, en hetgeen men wel aanbiedt niet
nader specificeert en omschrijft, men achteraf niet verbaasd kan zijn dat de
aanbieder die dit wel doet en uitgebreider uitwerkt hoger scoort en diens
aanbieding wordt gekarakteriseerd als “vernieuwend”.
Ligt in de lijn van deze Blog:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten